Fanpolis Wiki
Advertisement
Fanpolis Wiki

Drabble je označení povídky přesně o sto slovech. Jde o žánr známý i v oficiální literatuře. Takovým příkladem je povídka Neila Gaimana publikovaná ve sbírce Kouř a zrcadla.

Mutací drabble je double- či trippledrabble. V prvním případě jde o povídku o dvou stech slovech, v druhém o povídku o třech stech slovech. Drabble by mělo mít rychlý spád a výraznou pointu, jejíž realizaci umožňuje dobrá znalost fandomu jak na straně autora, tak na straně čtenáře.

Někteří fanoušci netrvají na požadavku přesně sta slov, aby dílo nazvali drabblem, jiní ovšem přesný počet slov vyžadují a pro útvar, který je o pár slov kratší či delší, raději použijí termín ficlet.

Drabble dění v ČR[]

V českém internetovém prostředí se drabble vyskytuje již dlouho, populárním žánrem se stalo především po vzniku akce Duben Měsíc Drabble. Zde se také vedou časté diskuze o mluvnickém rodu drabble - nejčastěji se hovoří o drabble ve středním (to drabble), nebo ženském rodě (ta drabble) - a jeho flexi (bez drabble/drabblu). V roce 2013 vznikl web Harry Potter Drabbles, kde byly pořádány pravidelné výzvy. Stránky Drabbles.cz, založené 2. srpna 2014, uveřejňovaly odkazy na nově vydané drabbly.

Odkazy[]

Advertisement