Fanpolis Wiki
Advertisement
Fanpolis Wiki

TUMBLR[]

Tumblr je platforma pro micro-blogging se schopnostmi sociální sítě, která umožňuje uživateli sdílet (post) text, obrázky (animace), audio záznamy a videa. Je to populární nástroj pro fanouškovské obrázkové koláže a gif sety. Uživatelé mohou reagovat odpovědí přímo do článku (postu), 'lajkovat' ho, nebo ho sdílet (reblogovat) s optimálním komentářem na svůj Tumblr. Uživatelé mohou také kontaktovat ostatní pomocí zpráv. Pokud uživatel zprávu obdrží, může na ni odpovědět soukromě nebo veřejně na svém Tumblr. Tímto jsou umožněny dlouhé diskuse mezi uživateli, i když nejsou tak strukturované jako na Livejournalu nebo Dreamwidthu.

V květnu roku 2013 byl Tumblr odkoupen za 1.1 bilion dolarů od společnosti Yahoo!, což zapříčinilo, že někteří fanoušci začali předpovídat pád platformy, jakožto fanouškovské komunitní základny.

Fan použití[]

Další dvě věci které jsou populární na Tumblr: vydry a Benedict Cumberbatch.

Tumblr je extrémně rozmanitý co se týče obou jeho typů: základny fandomů a Fanacu (science fiction a media fandom). Od gifů přes filk (science fiction hudba) fanarty, fanfikce, screencapy, meme, podfic (fanfikce jež jsou čtené nahlas), recenze, Role Playing ale i meta teorie - to vše naleznete na tumblr v obrovské míře. Jen takový rychlý průzkum tagu 'fanfic' vám dá obrázek. Od Dragonball Z přes Glee, Harryho Pottera, NCIS, Doctor Who, Sherlock ... třeba už po My Little Pony.

Sdílení Fanfikcí na Tumblru může nabrat unikátních forem. I ask se může stát platformou pro fanfikci nebo fanart. Nikdy nevíte, na co narazíte.

Fuckyeah je často užívaná předpona pro uživatele, jehož Tumblr se zaměřuje na jediné téma. Což se nevztahuje jen na fandomovou stranu Tumblr.

Fanfic Flamingo je jeden z Tumblr blogů, jenž přitáhl nejvíce off-tumblr fanoušků. 

Askblogs jsou populární formou pro RP nebo fan umělce. 

Jedno specifické Tumblr meme je pro uživatel sdílet speciální šipku která ukazuje dolů nebo nahoru s nápisem: "tvůj budoucí" "tvoje budoucnost" "o čem dnes budeš snít". Když se toto objeví na něčím dashboardu, většinou to ukazuje na náhodný obrázek dalšího uživatele. Pokud je výsledná kombinace vtipná, může být printscreenuta a sdílena jako samostatný článek (post).

"Lajkování" na Tumblru může být matoucí. Fanoušek v roce 2014 napsal: "je trapné když někdo 'lajkne' váš post', když ve skutečnosti jen 'lajknul' odpověď někoho jiného, a tím se mu ani nemusí líbit samotný článek". 

Zdroje:[]

Odkazy:[]

Advertisement